یر خارجه اسبق فرانسه در دیدار با ولایتی؛

فرانسه از تداوم برجام حمایت می کند/ باید با کمک هم این لحظات سخت را مدیریت کنیم

تهران - ایرنا - وزیر خارجه اسبق فرانسه برحمایت پاریس از تداوم برجام تاکید کرد وگفت: آینده مملو از فرصتهایی است که تهران و پاریس می توانند از آن استفاده کنند؛ امروز فضای بهتری برای توسعه مناسبات دو کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اوبر ودرین وزیر اسبق امور خارجه فرانسه امروز در دیدار با علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در دوران خاصی به سر می بریم، گفت: توافق نامه مهمی که در سال 2015 امضا شد از اهمیت بالایی برخوردار است که آمریکایی ها قصد دارند آن را زیر سوال ببرند.
وی گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری که در کشور شما و ما انجام شد، فکر می کنم فضای مناسب تری برای تبادلات ایجاد شده است. ایران می خواهد توافق نامه را اجرا کند و جدا از دیدگاه آمریکایی ها، فرانسه از تداوم برجام حمایت می کند و فکر می کنم این موضع دیگر طرف های امضا کننده این توافق هم هست.
وزیر اسبق امور خارجه فرانسه با بیان اینکه باید بتوانیم با کمک یکدیگر این لحظات سخت را مدیریت کنیم،ادامه داد: من اکنون پست رسمی ندارم، اما همواره با مقامات فرانسوی ملاقات دارم و می دانم که نظرشان در مورد ایران کاملا مثبت است.
ودرین یادآور شد: آینده مملو از فرصت هایی است که می توانیم از آنها استفاده کنیم.میان ایران و فرانسه در خصوص تداوم اجرای برجام همگرایی وجود دارد، اما متاسفانه این همگرایی در رابطه با تمامی بحران های منطقه ای وجود ندارد ولی می تواند در این زمینه هم بحث های زیادی شکل بگیرد.
به گزارش ایرنا علی اکبر ولایتی هم در دیدار با اوبر ودرین وزیر امور خارجه اسبق فرانسه اظهار داشت: رابطه ایران و فرانسه فراز و نشیب داشته ولی همواره مثبت بوده است. 
وی با اشاره به رویکرد مثبت ودرین در خصوص مسئله هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: ما می دانیم که دیدگاه دولت جدید آمریکا بر هم زدن توافق هسته ای است و این در تضاد با سیاست موافق فرانسه نسبت به برجام هست.
وی با یادآوری روابط طولانی تهران-پاریس و علاقمندی مردم دو کشور به توسعه این روابط اظهار کرد:ایران نفوذ و تاثیر گذاری خوبی در منطقه دارد و می توانیم همکاری های خوبی را با فرانسه داشته باشیم.
سیام**1058**خبرنگار:محمد افضلی
انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*      منبع:ایرنا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 21 شهريور 1396برچسب:, | 23:3 | نویسنده : جوادصادقی چیگانی |